Bajkalsko-amurská magistrála / Travelling on the Baikal-Amur Mainline (2005)![Bajkalsko-amurská magistrála (2005)](http://s11.postimg.org/qfoolitxf/image.jpg)
![Bajkalsko-amurská magistrála (2005)](http://s10.postimg.org/t40i523t5/image.jpg)
„Nejdůležitější stavba IX. pětiletky", k jejíž výstavbě vyzval v roce 1974 tehdejší generální tajemník KSSS Leonid I. Brežněv, a která se následně stala stavbou několika dalších desetiletí, je druhou hlavní železniční tratí, která vede napříč Sibiří až k Tichému oceánu. Po celém světě je vzhledem k nesmírně náročným klimatickým i technickým podmínkám, za kterých byla budována, známa jako nejvýznamnější, nejkomplexnější a nejdražší železniční projekt za posledních sto let. Projekt, který stál také mnoho lidských životů.
BAM měl kromě strategické úlohy zajištění dopravy nerostných surovin z nových nalezišť přispět také ke vzniku nových měst a rozvoji hospodářství v dosud neobydlených oblastech Sibiře. Tyto sny a naděje se však naplnily pouze částečně. Po příchodu „glasnosti" a rozpadu Sovětského svazu se dobudování magistrály stalo terčem kritiky a potýkalo se s finančními problémy. Přes veškeré tyto těžkosti však výstavba BAMu pokračovala a dala vzniknout i monumentálnímu Severomujskému tunelu, který byl zprovozněn v roce 2003. A přestože dnes většina měst v okolí trati chátrá, některá střediska nebyla postavena vůbec a těžba nerostných surovin se také nerozvinula v plánovaném rozsahu, stavba BAMu pokračuje dál...Jazyk: Cz
Titulky: ne
Francie / Německo
Format : AVI at 1 437 Kbps
Length : 534 MiB for 52mn 1s 163ms
Video : MPEG-4 Visual at 1 300 Kbps
Aspect : 720 x 406 (1.773) at 25.000 fps
Audio : MPEG Audio at 124 Kbps
Infos : 2 kanály, 44,1 KHz
CSFD:
FastShareUlož.toWebShareHellShareeDiskSdílej