Recenze: Empire Earth 2 - novátor přichází
Mnohými očekávané, jinými dopředu zatracované pokračování úspěšné realtimeové strategie je tady. Již předchozí díl vyrazil mnohým dech svojí rozsáhlostí. A co jeho pokračování? Také vyráží dech? Nebo je jen dalším pokusem o návrat zašlé slávy budovatelských RTS? Dočtete se v naší recenzi.
Typ: realtimová strategie
Multiplayer: ano
Minimální konfigurace: procesor 1,5GHz, 256MB RAM, grafická karta 64 MB
Testovací konfigurace: procesor P IV 2GHz, 512 MB RAM, GF 6600TD 128MB 3D grafická karta
Doporučená konfigurace: jakákoliv silnější, než testovací ;-)
Výrobce hry: Mad Doc
Distribuce v ČR: CD Projekt
Homepage hry: http://empireearth2.com/home.html
Když v roce 2001 spatřil světlo světa první díl Empire Earth, nechal jsem se zlákat oslavnými ódami na množství věků, jednotek a možností, které převálcují mé zbožňované Age of Empires, a hru si opatřil. Velmi záhy jsem zjistil, že zázrak se nekoná a pro mě osobně přes všechny své možnosti zůstalo Empire Earth pouze mírně nadprůměrnou hrou, na kterou nejspíš za pár let zapomenu. Každopádně marketingový tah vyšel a hra se docela slušně prodávala. Dost slušně na to, aby vzniknlo její pokračování, o kterém v tuto chvíli čtete. Opět je provází řeči o tom, jak překonává to či ono, mění pohled na důležité aspekty real-time strategií a já nevím co všechno ještě. Je na těchto reklamních tricích alespoň kousek pravdy? Pokud čekáte jednoznačnou odpověď, musím vás zklamat – ano i ne. Nového je docela dost, jenže toho, co se změn nedočkalo, také.
My jsme z USA, kdo je víc? * Ale kdepak, já útočím
* To se to jezdí po zpevněné cestě
Slušivý kabátek, ale žrout výkonu
Vizuální stránka byla silnou zbraní už u prvního dílu a musím uznat, že ani u dvojky není špatná. Jednotky byly oblečeny do slušivých uniforem, budovy získaly proti prvnímu dílu na přitažlivosti a i příroda je vyvedena mnohem detailněji. Střídající se roční období i měnící se počasí vypadá naprosto parádně, o tom, že ovlivňuje samotnou hru, ani nemluvě.
Hra, na kterou se nezapomíná
Na začátku jsem psal, že první díl nejspíše po čase vypustím z paměti. Díl druhý, ač k němu mám výhrady, však určitě nezapomenu. Ne kvůli množství epoch, zábavnosti kampaní či realističnosti bitev. Dokonce to nebude ani pro jeho grafiku. Ve všem tomto je totiž Empire Earth 2 jen mírně nadprůměrná a jen další z mnoha.
Světlé stránky hry
* Kampaň za Prusko
* Správce obyvatel
* Diplomacie
* Změny počasí
Temné stránky hry
* Neskutečný žrout výkonu při větších bitvách
* Po několika hodinách hraní nastává stereotyp
* Multiplayer
Ani to nebude proto, že by EE2 upoutalo pozornost vyznavačů multiplayerových her – spíš mám pocit, že skalní vyznavači Age of Empires 2, Starcrafra, Warcrafta 3 nebo Comand&Conquer: Generals tento titul zavrhnou, jen ho poprvé spatří. Empire Earth 2 má silné tendence stát se nezapomenutelnou díky inovacím, které přináší, a které spousta skalních stratégů nemá v lásce (vzpomeňme například na Perimeter).
Grafika: 7/10
Hudba: 6/10
Zvuky: 8/10
Hratelnost: 7/10
Atmosféra: 7/10
Pokud jste si oblíbili první díl, není důvod váhat. Pokud se nebojíte inovací a už dlouho jste si nezahráli RTS ze „staré školy“, také není důvod váhat. Pokud patříte mezi fanoušky multiplayeru, raději se dvakrát rozmyslete.
Celkové hodnocení: 7,5/10