Píše se rok 2032 a Vy se probouzíte na palubě vesmírné stanice Talos I obíhající na orbitě Měsíce. Představujete klíčový subjekt experimentu, který má za cíl jednou provždy změnit lidstvo – ale něco se strašlivě pokazilo. Vesmírná stanice byla obležena nepřátelskými mimozemšťany a Vaše dopadení je na jejich hlavním programu dne. Zatímco se stále více seznamujete s nesčetnými temnými tajemstvími Talosu a také se svou vlastní minulostí, musíte udělat vše pro to, abyste přežili. K dispozici Vám budou pouze nástroje, které naleznete na palubě lodi, Váš důvtip, zbraně a Vaše neuvěřitelné smyslové schopnosti.
Prey jinak nabídne temný příběh, ve kterém bude záležet pouze na vašem pohledu, zda je hlavní hrdina padouch. Díky svým neobvyklým schopnostem se budete moci proměnit v malé předměty, kupříkladu v šálek na kávu. V pozdějších částech hry se můžete stát střelnou věží, případně robotem.
Postupně má tak titul být zajímavější a vy máte mít více možností, jak se bránit nebezpečným mimozemšťanům. Ve hře se setkáte rovněž s přeživšími z lodi, nebude jich moc, ale čas od času máte na někoho narazit. I po nich půjdou mimozemšťané, bude záležet pouze na vašich činech, zda je zachráníte. Když ne, nic se nestane, příběh bude pokračovat.
Historie aktualizací: 04. 05. 2017 - Day One Patch
Prey Day One Update Patch Notes
Note: minor story spoilers follow. Enemies
Phantom corpses will now have proper names if they were NPCs that were turned into phantoms. Cystoids and Cystoid nests now react appropriately to fast-moving objects. Explosive containers will now explode when thrown at technopaths. Nightmare will no longer camp objects the player has turned into in front of it. Operators can no longer occasionally shoot through walls. AI adjusts for difficulty level more effectively. Multiple telepaths in an area no longer chain attacks on the player.
Weapons
Touching placed grenades while mimicked will no longer cause them to explode. Boltcaster can no longer cause zero-damage critical hits. Nullwave Transmitter now works on Apex tendrils. Technopath can now be hit by sneak attacks with the stun gun. Grenades are now affected by lift fields. Dropped weapons will now re-equip to favourites wheel when picked up. Recycler grenade damage now properly scales with difficulty level. Gloo Gun no longer loses functionality after placing too many gloo balls in a level.
Powers
Various Fixes to Mimic Matter ability. Player can now open EMP'd doors with their leverage abilities. Backlash now properly prevents suit damage while active. Player's attacks will no longer consume Backlash charges. Objects targeted by Lift field will be highlighted properly. Remote Manipulation can now be used to open most containers.
Chipsets
Beam Shielding chipset now properly reduces damage from military operators. Updated Mimic Detection Gen 2 chipset description to include all mimic types.
Player
Military operator effects fixed for first-person view. Players are now affected by electric floors/water while jumping. Telepath will no longer knock player out of the world in Crew Quarters. Player will no longer fall out of the world when gravity is restored when they're upside down. Players can now carry destroyed operators properly in Zero-G.
Game
Hacking minigame will now properly display what object is being hacked in the UI. Players can now split stacks when looking at container inventories. Various fixes to behaviours when player mimics an operator. Localised versions of the game now support switching VO to English. Killing Mikhaila with the Q-Beam now only counts as one human killed. Quickload loads the most recent save of an type, not just auto-save. Addressed several frame rate bugs. Addressed several save/load bugs. Several crash fixes. Various mission and objective marker fixes. Various localised text and audio fixes. Various SFX fixes. Various VFX fixes.
11. 05. 2017 - Patch 1.2
A new update for Prey v1.2 (previously v0.5 beta update) is now available via Steam – see below for instructions.
The Steam update v1.2 includes:
Fix to prevent Save games from becoming corrupted. Fix also returns corrupted Save games to uncorrupted state. Also addresses some additional crashes on map loads. Hacking during the Power Plant reboot no longer causes the reboot to fail to complete. Fix to prevent the Player from becoming stuck in certain circumstances. Nightmares will now always search for the player once spawned. Saving and Loading PC settings will now save correctly for users with special characters in their Windows usernames. Numerous fixes to GLOO to prevent breaking and bypassing collision, prevent corpses from passing through walls and floors. Updated Recycling to prevent infinite material creation. Fix for occasional combat freeze when attacking Phantoms Kaspar’s objective indicator should no longer disappear. Updates to audio mix to adjust volume of music, audio logs, cutscenes.
Note - If a Save file has been previously edited manually, it may not function properly.
Deletion of level.dat files may cause game progression to not function properly.
19. 05. 2017 - Patch 1.03
Further fixes to prevent save games from becoming corrupted. Fix also returns corrupted save games to uncorrupted state. Items should no longer be incorrectly deleted from inventory or world when changing levels. Fix for stamina not recovering. Fix for being unable to repair items. Player should no longer spawn out of level. Fabricated weapons are now empty. Fix for humans incorrectly turning hostile. Hostile humans in lobby will be returned to friendly. End game credits now always skippable. Aaron Ingram no longer cowers if spooked by a typhon. Fix for various problems making changes in the settings. FOV slider is available in the advanced options menu.
02. 06. 2017 - Patch 1.04
Glooing Cook between objectives no longer breaks mission ‘Nightmare is Hunting You’ no longer plays after completing ‘Copy Protection’ without Typhon Neuromods installed Disgruntled Employee mission now properly completes if player finds Grant Lockwood prior to getting mission. Sarah Elazar will now give the code for Cargo Bay B if player has hostility from Phantoms Aaron Ingram will no longer flee and cower when released in Psychotronics Player can no longer lock themselves in the security pharmaceuticals office in Trauma Superfruit no longer appears shrunken and flat when fully grown. Adjusted timing on several cutscenes. Blank objective markers no longer persist above reticle Using key actions while controller prompts are shown will no longer cause a freeze. Tracking bracelets are now sent to Recycler with “Transfer all Junk” Mouse sensitivity no longer affected by extreme FOV settings Several cutscenes adjusted to play properly with modified FOV settings WASD no longer incorrectly functions in menus and TranScribe if directional keys are rebound. Aim Assist will now work as intended if controller is using mouse input instead of stick input. Looting a new weapon without space for its ammo will no longer decrease the amount of ammo Dropping all ammo from an equipped weapon no longer causes invalid ammo UI message Consume Food hotkey now consumes food based on stack size, not inventory order.
Notes - If a Save file has been previously edited manually, it may not function properly. Deletion of level.dat files may cause game progression to not function properly.
_________________ Nově pro dělené archívy přidávám záchranné segmenty. Pokud původní .part nelze stáhnout či je nevratně poškozen lze jej nahradt záchranným segmentem (platí pro jakýkoliv .part z daného Uploadu). 1 segment = jeden nahraditelný chybějící \ poškozený .part
Naposledy upravil -Seraphim666- dne 02 čer 2017, 09:47, celkově upraveno 6
Jedná se o reboot původní hry Prey, která byla dost podobná legendárnímu Doomu 3, a kterou vytvořilo v roce 2006 2K Games.
25 led 2017, 20:22
-Seraphim666-
Uplinker
Registrován: 18 říj 2010, 13:41 Příspěvky: 33633
Re: Prey
Ale nutno podotknout, že vypadá dost dobře. Původní díl mě dost bavil a nejednu probdělou noc měl na svědomí...
_________________ Nově pro dělené archívy přidávám záchranné segmenty. Pokud původní .part nelze stáhnout či je nevratně poškozen lze jej nahradt záchranným segmentem (platí pro jakýkoliv .part z daného Uploadu). 1 segment = jeden nahraditelný chybějící \ poškozený .part
25 led 2017, 21:40
SANDER007
Colonel 2 nd class
Registrován: 31 kvě 2009, 09:29 Příspěvky: 423 Bydliště: MARS
Re: Prey
Ja som pôvodní diel nehral ala toto sa mi značne páči tak dúfam že to nedomrvia optimalizáciu a podobnými sračkamy
100 % jistota jako taková neexistuje - vždycky se najde alespoň procento pochybnosti a může to být nakonec úplně jinak. Navíc Bethesda není jako Ubisoft, EA či Capcom, které musí mít každý titul s Denuvem. Však Bethesda jako jediná s top herních studií dokonce odstranila Denuvo z jedné ze svých top her (z DOOMa).
Je to jen docela pravděpodobné, že hra bude mít Denuvo. Ale na 100 % jisté, to určitě ne. Vývojáři nejsou blbí - určitě mají lidi, co sledují dějí na pirátské scéně a taky ví, že CPY umí cracknout hru pod 3 měsíce od vydání. A všichni už moc dobře víme, co se stane, když hra padne pod 3 měsíce - Denuvo dalo slib a ten porušilo, takže utrpí reputace.
26 led 2017, 07:02
-Seraphim666-
Uplinker
Registrován: 18 říj 2010, 13:41 Příspěvky: 33633
Re: Prey
Hra odemknuta na STEAMu
_________________ Nově pro dělené archívy přidávám záchranné segmenty. Pokud původní .part nelze stáhnout či je nevratně poškozen lze jej nahradt záchranným segmentem (platí pro jakýkoliv .part z daného Uploadu). 1 segment = jeden nahraditelný chybějící \ poškozený .part
04 kvě 2017, 17:07
SANDER007
Colonel 2 nd class
Registrován: 31 kvě 2009, 09:29 Příspěvky: 423 Bydliště: MARS
Re: Prey
Hra Obsahuje Denuvo V4 čiže asi tak
04 kvě 2017, 17:59
-Seraphim666-
Uplinker
Registrován: 18 říj 2010, 13:41 Příspěvky: 33633
Re: Prey
Yop, ale nechápu to druhé .exe -> "...\Binaries\Danielle\x64\Release\Unprotected.exe"
_________________ Nově pro dělené archívy přidávám záchranné segmenty. Pokud původní .part nelze stáhnout či je nevratně poškozen lze jej nahradt záchranným segmentem (platí pro jakýkoliv .part z daného Uploadu). 1 segment = jeden nahraditelný chybějící \ poškozený .part
04 kvě 2017, 18:04
SANDER007
Colonel 2 nd class
Registrován: 31 kvě 2009, 09:29 Příspěvky: 423 Bydliště: MARS
Tak to chci vidět, jak nahraju v Prey asi 60 hodin a pořád nebudu mít kompletně hotovo.
05 kvě 2017, 05:39
prisoner
Colonel 3 rd class
Registrován: 28 srp 2010, 18:23 Příspěvky: 468
Re: Prey
Ked padlo Denuvo V4, tak by mohli coskoro zrobit Prey
06 kvě 2017, 17:52
kuler91
Private 1 st class
Registrován: 25 kvě 2009, 18:01 Příspěvky: 30
Re: Prey
Nebylo by na škodu takovou hru podpořit, opravdu to není vůbec špatné a hry od Arkane se bohužel neprodávají jako rohlíku, takže každá prodaná kopie pro ně dobrá ...
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru